Saturday, June 6, 2009

Pemidato VS Leader MLM...

Agak kurang kedengaran nama Menantu Tun Abdullah ini didada akhbar "keldai UMNO/BN"...mengikut dari pendengaran "pekak" saya ini ..kali terakhir nama beliau disebut ketika didalam suasana "suam-suam kuku" PRK Penanti yang baru sahaja berlalu dan sudah "meng-off-kan semua cd-cd"..
Sebenarnya saya "agak" bersimpati dengan nasib beliau ini..sesudah "disenaraihitamkan" didalam kabinet Najib..Ketua Pemuda UMNO ini bergerak didalam "kandang" sahaja..cuma sekali sekala sahaja dibawa keluar mencari makan..itupun nasib baik ada Pilihanraya Kecil..
Diatas kehadiran PRK lah baru saya tahu bahawa Pemuda Umno ini buat kerja..kalau x..saya ingat Pemuda Umno sudah bertukar "seluar"...memakai "skirt" atau "kain batik"..asyik berkurung sahaja diceruk dapur..
Astro Awani ada menjemput Setiausaha Pemuda Umno sebagai ahli panel semasa menanti keputusan rasmi PRK Penanti...apa yg menariknya cerita pasal dia nie adalah Pemuda Umno ada "plan" baru utk menarik sokongan anak-anak muda kembali kepangkuan UMNO...
Diantaranya adalah membangunkan 300 blog proUMNO..mengaktifkan diri didalam Facebook..namun begitu..."plan" ini ditemplak oleh ahli panel yang lain yg terdiri dari pakar akademik...pakar-pakar ini berkata..binalah seberapa banyak blog,website,facebook,myspace,friendster,twitter dan bla bla bla lagi.....keputusanya tetap sama..tidak akan ada "swing' kembali ke riba UMNO jika....."kandungan" atau "contens" atau "isi" yg dipaparkan masih lagi ditakuk lama...stail org tua...pendekatan dizaman PRamlee...gerak tari zaman ago go dan pop yeh yeh..
Dan yg terkini..mengikut laporan dari "keldai besar UMNO/BN" iaitu utusan meloya bertarikh 6 jun 2009 jam 8;59pm....Pemuda Umno sudah merasmikan "Kursus Asas "-JENTERA UNIT PIDATO PEMUDA UMNO....
Perghh....dasat sioot...gua tabik lu la Khairy...ini la baru Ketua Pemuda UMNO..bukan mcm Hishamuddin...pondan..pengecut semalaya....saya mengucapkan tahniah kepada Pemuda Umno kerana masih terdapat lagi fikiran bernas dari ahli-ahli Pemuda Umno..
Namun begitu usahlah terlalu gembira dengan ucapan tahniah dari saya ini..kerana tindakan Pemuda Umno nak hantar pemidato-pemidato yang "terbaik"ke Manik Urai utk menjelaskan pelbagai isu kepada pengundi di kawasan tersebut seolah-olah "menempah maut' utk para pemidato Pemuda Umno..
Tidak salah jika Manik Urai ini dijadikan sebagai medan ujian buat "tentera" UMNO ini..memang perlu "try and error"...tetapi mengikut ramalan otak cetek saya ini.."tentera" Pemuda ini kurang ada semangat juang....ketahanan "pekak badak" tiada..yg paling penting "keikhlasan" itu pun memang confirm tiada...sudah tentu utk menjadi pemidato ini bakal menerima "gaji"..oleh itu Manik Urai ini bukanlah tempat yg paling ideal utk "try n error"..Agak-agak pengundi Manik Urai ini mahu ka keluar rumah menghadiri ceramah UMNO..yang pasti hadir sudah tentu ahli-ahli Umno sahaja..so no meaning la nak test power dalam kandang sendiri...
Adalah moleknya para "tentera" Pemuda Umno ini berdebat didalam tv sahaja..umpamanyaberdebat didalam "HUJAH" atau buat la satu "debat" seperti mana DSAI dan Sabrey Chik..kalau buat jugak di Manik Urai...confirm "geng-geng" itu akan patah semangat..setakat bercakap didepan 20 30 org buat apa..dah la geng sendiri....xda thriller kata org....
Lagi satu..saya rasa la "isu" pembangunan xpayah la nak disentuh diManik Urai...ok....itu "isu" akan menjelmakan kembali rupa buruk,hodoh,tua kerepot UMNO dimata rakyat/pengundi di Manik Urai....
Sebelum terlupa...jika pemidato-pemidato yg bakal dilahirkan oleh Pemuda Umno ini hanya hangat-hangat taik ayam...saya syorkan Pemuda Umno carila "LEADER-LEADER MLM"...u all join networking under depa pastue suruh depa buat ceramah..kalau ceramah politik xjalan mana tau kot2 "ada masyuk" under u worang utk MLM...xdala rugi sangat...utk pengetahuan u all..LEADER-LEADER MLM ini memang dasyat tau...macam magnet utk tarik org dengar ceramah...u all selit2 la sikit....amacam..ada bran ka..?

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009